Historky a fotoblogy

Karel Stryczek

Babiččin recept dobyl Ameriku

Jednou z největších pochoutek dětství a mládí byly babiččiny kuřecí řízky. Měkoučké, voňavé, šťavnaté. Nečekaně blahodárný vliv pojídání s láskou připraveného tradičního pokrmu byl odhalen až o desetiletí později za oceánem.

20.7.2021 v 11:07 | Karma článku: 31.75 | Přečteno: 1185 | Diskuse

Karel Stryczek

Povýšen na teenagera a vtáhnut do problému úzkostlivého rodičovství

„Naši by měli méně koukat na TV,“ zamyslel se jeden šestnáctiletý tvor. „Telka je ještě OK, ale zprávy by jim měli zakázat,“ doplnil druhý. Když mě viděl, zatrnulo mu.

12.5.2021 v 9:31 | Karma článku: 36.76 | Přečteno: 865 | Diskuse

Karel Stryczek

Konečně tunel pod Atlantikem

Lidstvo od nepaměti touží překlenout moře, spojit kontinenty. V soutěži o nejlepší návrh propojení Evropy se Severní Amerikou zvítězil projekt tunelu, jehož realizaci má na starosti Světová nadace tunelářů World Tunnel Foundation.

1.4.2021 v 7:45 | Karma článku: 28.27 | Přečteno: 565 | Diskuse

Karel Stryczek

Buran nebo inteligent?

Jsem Karviňák, jsem Pražák, jsem Američan. Na školách jsem strávil dvacet let života. Nejlíp se cítím mezi svými v kdysi zakouřené čtyřce, po jejíž návštěvě hrozně smrdělo oblečení a kde nedávno štamgastům u pivka kouřit zakázali.

15.11.2018 v 11:14 | Karma článku: 31.33 | Přečteno: 1568 | Diskuse

Karel Stryczek

Na břehu Mississippi. Jak se krotí veletok

Deště na středozápadě USA spojené s táním sněhu na severu zvedly hladinu Mississippi. Pár obrázků z oblasti západně od New Orleans ukazuje, jak vodohospodáři regulují řeku, aby neohrozila město a fabriky mohly v klidu fungovat.

26.3.2018 v 10:14 | Karma článku: 31.62 | Přečteno: 633 | Diskuse

Karel Stryczek

Jak se hlídá Amerika. Nedělní večer s voliči Donalda Trumpa

Přistáli jsme na letišti Louise Armstronga v New Orleans. Pršelo. Kliknul jsem na Uber a nechal si přistavit červený pickup. Řidič mi otevřel dveře, kufr hodil na korbu do louže mezi mastné nářadí, mě strčil dovnitř.

14.3.2018 v 8:52 | Karma článku: 33.27 | Přečteno: 935 | Diskuse

Karel Stryczek

Předvánoční úklid atomové ponorky

Po několika týdnech pod vodou a pozorování radostného života na sovětských základnách, po dobojování další bitvy studené války zamířila imperialistická ponorka do teplých moří jihovýchodní Asie k očistě, opravám a doplnění zásob.

20.12.2017 v 10:50 | Karma článku: 38.37 | Přečteno: 1333 | Diskuse

Karel Stryczek

Po vlhké dálnici se plížily temné zlověstné stíny

Ponurý večer, mrholilo, bylo těsně nad nulou, hnusně. Halloweensky. Vracel jsem se autem z Chicaga rovinami Indiany domů. Řídké bahno rozprašované koly předjížděných kamiónů mi bránilo ve výhledu.

30.10.2017 v 10:27 | Karma článku: 38.52 | Přečteno: 868 | Diskuse

Karel Stryczek

To je konec, dojeli jsme! Čím mi Češi a Američani umí zvýšit krevní tlak

Obyčejné situace, kdy se něco pokazí nebo potřebujete udělat nějakou speciální práci. Půjde to, nepůjde to? Umí to někdo opravit, jak dlouho to bude trvat, kolik to bude stát. Jako první udeří nejistota, jak to všechno dopadne.

2.10.2017 v 10:21 | Karma článku: 38.83 | Přečteno: 1712 | Diskuse

Karel Stryczek

Plachý intelektuál vám to udělá nejlíp

Panovala napjatá nervózní atmosféra. Účastníci obchodního jednání se posadili ke stolu proti nám. Prošedivělý šéf nadnárodní cementárny a jeho tým. Koukali do připravené dokumentace a přeměřovali si nás přísnými pohledy.

20.9.2017 v 10:11 | Karma článku: 36.19 | Přečteno: 1220 | Diskuse

Karel Stryczek

Na taneční zábavě v Texasu

Byl nám doporučen „super country bar“ někde na hranicích mezi Oklahomou a Texasem. Jeli jsme z města půl hodiny na západ, potom u starého ranče opustili cestu se zpevněným povrchem a zatočili na jih mezi chřestýše do stepi.

24.6.2017 v 9:58 | Karma článku: 37.52 | Přečteno: 1880 | Diskuse

Karel Stryczek

Z helikoptéry padala velikonoční vajíčka

V hlavní roli velikonoční tradice v Severní Americe jsou králík a barevná vajíčka schovaná v trávě. V městečku Macedonia v Ohiu pořádají každoročně velmi populární velikonoční shození barevných vajíček z helikoptéry.

18.4.2017 v 10:44 | Karma článku: 33.24 | Přečteno: 577 | Diskuse

Karel Stryczek

Popsal jsem americké feministce náš velikonoční zvyk

Večírek v clevelandském univerzitním centru byl v plném proudu, mnoho známých i neznámých tváří, studenti, profesoři, rodiče, přátelé. Kamarád se u mě zastavil s tím, že mě seznámí s jednou paní, která nedávno navštívila Česko.

10.4.2017 v 10:37 | Karma článku: 47.29 | Přečteno: 16172 | Diskuse

Karel Stryczek

Krátký let s výřečným uprchlíkem

Nastupoval do letadla na pravidelné lince Mnichov - Praha a chtěl s každým mluvit. Vypadal jako Eddie Murphy v neljepší kondici a nejrozmarnější náladě. Honza z Rovníkové Guiney vyrazil do světa s uzlíkem na zádech.

10.3.2017 v 10:57 | Karma článku: 34.18 | Přečteno: 1911 | Diskuse

Karel Stryczek

Novoroční zpověď ženy v domácnosti

Šťastný nový rok přeji. „Díky.“ Jak jste oslavili? „Dobře.“ Strohé odpovědi jinak sdílné osoby předznamenávají nedobré zprávy. Je všechno doma v pořádku? „Je.“ Teď už vím, že není.

4.1.2017 v 9:26 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 1393 | Diskuse

Karel Stryczek

Nejsem pivař

Donedávna jsem si myslel, že nejsem pivař. Data potvrzují opak, tudíž nadpis článku je lež. Moje poslední lež roku 2016. Od této chvíle jen pravda pravdoucí o mém vztahu k vodnímu roztoku výtažků z chmele a sladu, ředěnému lihem.

29.12.2016 v 9:28 | Karma článku: 25.14 | Přečteno: 675 | Diskuse

Karel Stryczek

Námořník ve výslužbě Joe slyšel výt kojota

Příběh o tom, jak šlo o život nejdříve kojotovi, pak sousedovi Frankovi a jak na to nakonec doplatily papírové vosy.

21.11.2016 v 11:25 | Karma článku: 25.07 | Přečteno: 359 | Diskuse

Karel Stryczek

Cedar Point, království horských drah

Zábavní park s dlouhou tradicí a několika „nej“ v rychlosti atrakcí, výšce, zrychlení a nápaditosti. Rozkládá se na jižním břehu Erijského jezera u města Sandusky, stát Ohio. Z nejvyšších atrakcí je vidět přes jezero do Kanady.

6.9.2016 v 15:14 | Karma článku: 22.45 | Přečteno: 370 | Diskuse

Karel Stryczek

Oslava životního jubilea

„Tati, můžeme k mým desátým narozeninám udělat delší párty než normálně? A můžou moji kamarádi zůstat u nás o víkendu na noc?“ Ale ano, žádost schvaluji, vždyť desáté kulatiny má jen jednou.

11.7.2016 v 9:12 | Karma článku: 24.93 | Přečteno: 473 | Diskuse

Karel Stryczek

Spalovači washingtonských splašek

V hlavním městě se řeší domácí i zahraniční politika, rojí se turisti, lidé zde žijí trvale i přechodně, někteří podle toho, která partaj je zrovna u válu. Všichni produkují výkaly. Minimálně tohle mají osli a sloni společné.

1.7.2016 v 9:18 | Karma článku: 23.25 | Přečteno: 581 | Diskuse
Počet článků 114 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2547

Technik, matematik, chemik. Cestovatel, sportovní fanda. Čech, Američan.

Prvních 25 let života jsem prožil v České republice (Československu), v Karviné a v Praze. Dalších skoro 30 let v USA.

Psaní je mým koníčkem. Profesí je automatizace výroby, inovace a optimalizace technologických procesů. Jsem technik, a proto mě spíše zajímají data, fakta a nefiltrované diskuse, které si pak přeberu a závěry udělám sám. Mám respekt k různorodým názorům, chráním si osobní svobodu, snažím se lidem naslouchat a své myšlenky vyjadřovat v klidu, s dobrým úmyslem přispět do zajímavých diskusí.

Své politické komentáře, zamyšlení a informace sdílím, když mi na netu chybí. Mám radost, když mě někdo předběhne. Ušetří to práci a potěší, že existuje alespoň jedna spřízněná duše. Do rubriky "Historky a fotoblogy" vložím tu a tam příběh z cest, zajímavost z Ohia nebo z prostředí svých přátel. V rubrice “Přátelé se mě ptají“ najdete články ze života v USA.