Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Novoroční zpověď ženy v domácnosti

Šťastný nový rok přeji. „Díky.“ Jak jste oslavili? „Dobře.“ Strohé odpovědi jinak sdílné osoby předznamenávají nedobré zprávy. Je všechno doma v pořádku? „Je.“ Teď už vím, že není.

Snažím se vyzvědět více, jdu na to opatrně. Hlavně, jestli se nestalo něco zlého.

--- Jak se daří mámě po operaci ramene?

Zlepšuje se to.

--- Nemáš teď čas anebo jsi nějaká vystresovaná?

Uspávám kluka (překlad: nemám čas).

A jsem vystresovaná (odpověď téměř holou větou: chápu, otázka byla naprosto nevhodná).

--- Aha, nemůže usnout? (asi už spí, ale jádro stresu je jinde...následuje smršť esemesek)

Minulý čtvrtek chtěli naši známí navštívit mámu. Tak mě požádala o pomoc u ní v domácnosti. Děti byly doma, malá neteř také, brácha v práci. Sněžilo. Děti chtěly ven, padal mokrý sníh.

Šli jsme ven a postavili sněhuláka.

Všichni byli promočení.

Převlékla jsem je všechny a šli jsme k mámě.

U mámy 20 lidí, z toho 6 dětí. Cirkus. Máma spokojená v houpacím křesle, hlídala si svoje rameno. Děti si s ní chtěly hrát, houpaly s ní.

Nachystala jsem jídlo a pití a běžela na schůzi vlastníků domu.

Tam mě navrhli na předsedu. A zvolili.

Oni všichni chodí do práce, já mám na to čas, víš?

Běžela jsem zpět k mámě. Hned telefon ze sdružení vlastníků. Je třeba zaplatit pojistné a řemeslníky. Tady je heslo k účtu a pokud možno ještě dnes, zítra je poslední den v roce.

Hlava jak střep, děcka konečně v posteli. Nespím. Aspoň udělám ty platby. Stránka banky s omluvou v údržbě. Neudělám platby. Snad zítra, v pátek, poslední možný den.

V pátek ráno se máma probudila v bolestech. Břicho a rameno. Odvezli jsme ji do nemocnice a byli tam s ní do večera. Všechny testy normální, bolest břicha příšerná.

--- Asi měla větry.

Nepřerušuj.

Volali mi řemeslníci, že ještě nedostali zaplaceno.

Volám z nemocnice bráchovi, ať jim pošle peníze, navádím ho na účet... Stránka banky stále v údržbě. Ale za pár hodin to poslal. Šikula. Štěstí, že ho mám.

Z pátku na sobotu v hlavě zase hokej. Máma na práškách doma. Dvě ráno a čumím do stropu, tak jsem vstala a udělala si snídani. To pomohlo. Pak jsem možná dvě tři hodiny spala. V sobotu ráno máma čilá jak rybička, bez bolesti.

--- Tak to musely být ty větry.

Asi jo, „doktore“, co já vím.

Máma svolala rodinu odpoledne k oslavě neteřiných narozenin. A v noci oslavíme nový rok. Příjdou i známí. Ať jedu s tátou nakoupit a odpoledne k nim příjdu.

Dcera mi hlásí, že ji ale na desátou musím zavézt k doktorovi. Připomíná mi, jak jsme se objednávali před půl rokem a měli volno jen na Silvestra dopoledne.

Ano, vzpomínám si. Oblékly jsme se a strávily tam tři hodiny. Dobře, že jsem si v noci udělala tu snídani. Pak odpoledne narozeniny neteře u mámy a pak i se známými vítání nového roku. Prý si máma neměla dělat starosti, když je po operaci.

V neděli na Nový rok jsem trochu uklidila u mě doma i u mámy, měla přijít švagrová mi pomoct. Vyvrtla si ale kotník, tak leží.

Neteř onemocněla. Asi z toho stavění sněhuláka.

Bratr jde v pondělí do práce a má důležitou schůzi. Švagrová bude též pajdat do práce. Volá mi, jestli může být nemocná neteř v pondělí u mě.

Jasně, že může, zlatíčko naše.

--- A to jsi ještě mezi tím vším děckám chystala jídlo a tak?

Ne, vařil můj šestiletý syn a já si pilovala na gauči nehty. Neptej se už radši na nic.

--- Bude líp, uvidíš... Tyhle věci přicházejí naráz a pak je zase klid.

Lituješ, co? Že jsi se ptal.

--- Ne, bude dobrý materiál na článek.

Opovaž se.

--- Už je rozhodnuto.

Tak aspoň nepiš o těch větrech mojí mámy.

--- Ale ne, neboj.

Autor: Karel Stryczek | středa 4.1.2017 9:26 | karma článku: 32,16 | přečteno: 1393x
  • Další články autora

Karel Stryczek

Amerika je zase daleko, polopravdy o ní se šíří jednodušeji

Méně poslední dva roky cestujeme a více čteme. Méně pozorujeme vlastníma očima, více nasloucháme těm, jimž naslouchání jiných působí požitky a plní jim peněženky.

23.2.2022 v 9:25 | Karma: 24,53 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Karel Stryczek

Byl to vůdce všech myší

Tiše se pod rouškou noci zmocnil rozsáhlého teritoria ve sklepě a sféru vlivu postupně rozšiřoval. I nebohému starému kocourovi se ztrácelo žrádlo z krmítka a potupně začal spát na stolečku.

17.1.2022 v 10:27 | Karma: 24,72 | Přečteno: 632x | Diskuse| Společnost

Karel Stryczek

Babiččin recept dobyl Ameriku

Jednou z největších pochoutek dětství a mládí byly babiččiny kuřecí řízky. Měkoučké, voňavé, šťavnaté. Nečekaně blahodárný vliv pojídání s láskou připraveného tradičního pokrmu byl odhalen až o desetiletí později za oceánem.

20.7.2021 v 11:07 | Karma: 31,75 | Přečteno: 1188x | Diskuse| Společnost

Karel Stryczek

Komu vadí indiánské motivy ve školách

„Rozhodli jsme se, že naše škola přestane používat motivy a terminologii spojené s původním obyvatelstvem Ameriky.” Strohá zpráva ředitele střední školy v Ohiu oznamující rozhodnutí vedení školy rodičům a studentům.

7.7.2021 v 8:14 | Karma: 34,30 | Přečteno: 1031x | Diskuse| Společnost

Karel Stryczek

Banky si z nás udělaly legraci. Opakovaně.

Pracujeme v prostředí mezinárodních firem a občas potřebujeme přesunout finance z účtu v bance na jiný v jiné bance. Jednoduché? Jak kdy. K přesunu korun stačí kliknout na tlačítko na obrazovce, ale zkoušeli jste posílat dolary?

9.6.2021 v 8:40 | Karma: 44,22 | Přečteno: 9504x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2549x
Technik, matematik, chemik. Cestovatel, sportovní fanda. Čech, Američan.

Prvních 25 let života jsem prožil v České republice (Československu), v Karviné a v Praze. Dalších skoro 30 let v USA.

Psaní je mým koníčkem. Profesí je automatizace výroby, inovace a optimalizace technologických procesů. Jsem technik, a proto mě spíše zajímají data, fakta a nefiltrované diskuse, které si pak přeberu a závěry udělám sám. Mám respekt k různorodým názorům, chráním si osobní svobodu, snažím se lidem naslouchat a své myšlenky vyjadřovat v klidu, s dobrým úmyslem přispět do zajímavých diskusí.

Své politické komentáře, zamyšlení a informace sdílím, když mi na netu chybí. Mám radost, když mě někdo předběhne. Ušetří to práci a potěší, že existuje alespoň jedna spřízněná duše. Do rubriky "Historky a fotoblogy" vložím tu a tam příběh z cest, zajímavost z Ohia nebo z prostředí svých přátel. V rubrice “Přátelé se mě ptají“ najdete články ze života v USA.