Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a60r88i61e 51N37a83v21r83á95t13i27l11o75v21á 6653207481330

Tento zvyk jsem se snažila vysvětlovat už mnoha cizincům z různých zemí. Nechápe nikdo. Mimochodem, úspěšně vymírá, pracuju s mládeží a většina už jej dnes nedodržuje. Za pár let se s pomlázkou setkáme jen v těch "nejnárodopisnějších" regionech. Děvčata nemají chuť se nechat švihat po zadku a chlapcům je trapné něco podobného provádět.

0/0
17.4.2017 8:10

V24l96a96d40i72m68í94r 40H53r47u87b92ý 1274911247672

Tak pokud při té práci s mládeží dáváte jednoznačně najevo své opovržení k velikonočním tradicím, není se čemu divit, že ta konkrétní mládež váš postoj přebírá.

.

Naštěstí s mládeží pracují i jiní a zrovna letos jsem měl pocit, že koledníků je více, než v minulých letech.

.

Jinak barvení a zdobení vajíček je pro holky zábava, stejně tak pletení pomlázky pro kluky. Naučit se básničku a odříkat ji při koledě klukům nijak trapné nepřipadá, to švihání je pouze symbolické a odmala se tak učí, že "ženu ani květinou". Je to příležitost osobně navštívit příbuzné a známe, což v dnešní internetové době je doslova k nezaplacení. Ale pokud Velikonoce slavie nechcete, nikdo vás nenutí :-P.

+1/0
17.4.2017 14:17

V61e64n79d64u62l54a 84S84z42l75a16u37e14r89o68v51á 7982696967138

"Naučit se básničku a odříkat ji při koledě klukům nijak trapné nepřipadá.."

Vážně? Znáte nějaké mladé kluky? Zrovna z tohohle byli ti , které znám já, nejnervóznější a zdálo se jim to trapné...:-(

0/0
17.4.2017 18:33

M81i29l26o91s56l95a40v 72J95o13s84í34f86k17o 6592116393822

Je to pěkný zvyk. Těšíme se na to všichni - manželka, dcera, synové i já. O velikonocích nepiju - abych objel všechnu přízeň, tak používám auto. A po obědě se těším na "koledníky" co jdou pozdě - dostanou od holek sprchu.

+1/0
17.4.2017 6:48

V69e69n22d22u96l95a 62S66z35l63a78u46e93r56o94v21á 7852426477868

:-) To je hezké

0/0
17.4.2017 18:35

V18e66n23d21u88l39a 89S80z50l96a39u67e21r26o10v37á 7892696327298

"...že já jsem například nikdy nechodil koledovat tam, kde si koledníky nepřejí." - no ne!! vy hrdino:-D (To je snad úplně automatické a nehodné zmiňování, jako byste byl výjimka ve státě plném násilníků, kterým nelze říct ne - i když je pravda, že i takové jsem zažila..)

Zaujalo mě však, že nevidíte, že mnozí lidé nechápou tento zvyk jako vítání jara, ale jen jako příležitost říkat celý den oplzlé řeči, opravdu ošklivě mluvit o ženách a zlít se jak zákon káže. Víte, on je opravdu rozdíl mezi tím, co popisujete - pletenými pomlázkami, kraslicemi, napečenými dobrotami.. a realitou některých míst a společenských kruhů (místo pomlázky uříznutý jalovec, místo kraslic panák) a nedivím se ženám, které se rozhodnou to odmítnout. Co mě ale udivuje, je Váš nedostatek respektu k cizímu názoru a jeho shazování, to se podle mě moc neshoduje z popisem pod fotkou:-(

Na závěr mi dovolte citovat Vašeho přítele Čecha: „Tý volé, ta by to potřebovala jako sůl.“ - jste si jistý, že zrovna on tuto naši tradici chápe jako vítání jara a ne jen jako vyučenou pro vzpurné ženy, co to potřebují jako sůl? ;-)

+3/0
16.4.2017 9:52
Foto

K39a88r70e76l 93S58t18r38y39c75z31e27k 2623519748131

Díky za kritický příspěvek. Také se mi nelíbí, když se cokoli "zvrhne" jak popisujete, ale úplně o všem na dvou stránkách nenapíšete.

Vyjádřím se k tomuto:

"Co mě ale udivuje, je Váš nedostatek respektu k cizímu názoru a jeho shazování, to se podle mě moc neshoduje z popisem pod fotkou."

Mít respekt neznamená se vším souhlasit... Článek je popisem situace, jak se stala. Nic víc, nic méně. Diskuse pod ním samozřejmě začala žít svým vlastním životem. Dodávám, že zrovna tato diskuse se mi moc líbí, obsahuje široké spektrum názorů od souhlasných po velmi kritické.

Jak tento rozhovor popsaný v článku pravdivě popsat a nikoho neurazit? Vyházet z něj věty, které se nelíbí, vyházet reference k národům (Američani, Češi, Slováci), aby se neurazili tito. Nahradit slovo "feministka" slovem "žena" nebo ještě lépe "osoba" anebo úplně nejlépe slovem "člověk"...

Z článku by pak zbyl pouze titulek: Popsal jsem člověku náš velikonoční zvyk. Líbí? Mně ne.

+3/0
16.4.2017 16:08

V55e10n32d66u16l80a 26S38z33l20a34u77e56r67o30v26á 7192286577288

"Mít respekt neznamená se vším souhlasit... Článek je popisem situace, jak se stala. Nic víc, nic méně."

Úplně suchý popis tam není, snažíte se její názory shodit, přestože nejsou nikterak extremistické vzhledem k tomu, že s našimi zvyky nevyrůstala. Nepřímo naznačujete, že za její údiv může to, že je feministka (nemůže, mnoho lidí tu potvrdilo zkušenost s cizinci, napoprvé náš zvyk šokuje mnoho z nich) - k tomu by se ještě hodilo dodat údajně, ona Vám feminismem neargumentovala, označili ji za aktivistku lidé, kterým se zdálo příhodné dodat, že vede hasiče (což mě osobně jako nějaká osobní vada nepřipadá:-)) A to je vše. Já bych to chápala, jako Váš styl (toto je první, co jsem četla, pak jsem ještě koukla na článek o americké škole), ale neseděl mi k tomu zas ten respekt, protože v tom respekt prostě nevidím - můj názor.

"Jak tento rozhovor popsaný v článku pravdivě popsat a nikoho neurazit? Vyházet z něj věty, které se nelíbí, vyházet reference k národům (Američani, Češi, Slováci), aby se neurazili tito. Nahradit slovo "feministka" slovem "žena" nebo ještě lépe "osoba" anebo úplně nejlépe slovem "člověk"..." To u podle mě nikdo ani nenaznačil. Asi to myslíte jako vtip, ale opatrně prosím, aby z toho nevzniklo, že nějaká šílená feministka Vendy chce cenzuru článku. Já jen (doufám slušně) píšu, jak to na mě působí a jak to vnímám já.

0/0
17.4.2017 18:51

D95a46v26i39d 31Z61a51h73r75a22d14n68í51č95e80k 3887467646231

R^ super

0/0
15.4.2017 18:42

P57e71t42r 52S82k33á40c80e71l 6544149179

O pomlázce se zmiňuje již pražský kazatel 14. století Konrád Waldhauser.

Tohle se mj. uvádí zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Velikono%C4%8Dn%C3%AD_pond%C4%9Bl%C3%AD

Takže jak se v Americe žilo ve 14. století, jaké zvyky měli jejich předkové, nebarbaři? Ha,ha,ha.

0/0
15.4.2017 13:39

J43a93r55o17s18l83a92v45a 53K39o52m61b20e15r65c36o59v85á 5400787543159

Tak i na Wiki se píše o velikonočním koledování. Čímž to naše hodování s hodovačkou je čistě krajová záležitost. :)

0/0
15.4.2017 15:56
Foto

K98a56r63e92l 42S16t89r79y78c28z70e15k 2693749948881

Slovo "koledování" se asi používá i obecně když např. z jakéhokoli důvodu děti chodí dům od domu a za návštěvu dostanou "koledu". Vánoční koleda má své specifické kouzlo a význam. Už jsem viděl slovo koleda použité i ve spojitosti s Halloweenem, kdy děti v převlecích chodí "strašit" a také za to něco dobrého dostanou... Svět se mění...:-) Dík za Vaše komentáře.

0/0
15.4.2017 17:58

J71a15r53o28s68l28a29v79a 42K76o67m14b30e84r24c34o61v38á 5940977533259

Možná se pletu, ale koledování se provádí na Štěpána (Koleda, koleda, Štěpáne...), ktežto o Velikonocích se hoduje (u nás se pomlázce říkalo a snad i říká hodovačka - hody hody doprovody, dejte vejce malovaný..).

+3/0
15.4.2017 10:06
Foto

M50i86l54o72š 59L33a89c14i45n90a 9409706246344

Mám obdobnou zkušenost z Holandska. Feministkám se to nějak vymklo z ruky. Kdysi pokrokové myšlení se zvrhlo na předělávání žen na muže (babochlapy) a muže na ženy (mamánkové). A dvoření mužů ženám se dnes říká sexuální harašení. Můj kolega holanďan byl žalován soudu za harašení, že ve výtahu "očima vslékal" svojí kolegyni. Prohrál.

+1/0
15.4.2017 9:08

V35e36n45d79u36l82a 60S64z47l85a59u92e14r46o53v41á 7782956457568

:-D "vysvlékání očima" je dvoření? (???)

0/−3
16.4.2017 9:54

V64e66n72d94u67l95a 88S37z41l76a72u59e70r88o98v35á 7912246717698

Děkuji za hodnocení. A odpověď je ano nebo ne?

0/0
17.4.2017 18:54

P63e84t48e68r 23Z65a28m53f60i14r 5217433352665

Zeny to ani nevedi ale je pritahuje agresivni samec.Je to holt priroda kde samice da take jenom tomu nejslinejsimu samci.

+1/0
15.4.2017 1:47

M69i68c62h50a22e40l93a 33D33l69o23u98h32á 6252467281481

Feministka nefeministka, když se někteří chlapi chovají s pomlázkou jak bezcitný hovada.... proti symbolickému šmigrusu nic nemám, ale celkově mi současné pojetí Velikonoc nic neříká, dospělí chodí chlastat a mladší pro prachy, jen v některých vsích se udržely zvyky tak, jak bývaly, to potom nic proti :D

+3/−1
13.4.2017 20:15

P63e34t74r 91S78k27á14c81e11l 6764449769

Kde se kdo zrodí, tam se i hodí. Většinou se utíká před odpovědností.

0/0
13.4.2017 18:23
Foto

J37a64n 39Ř34e13h28á39č71e51k 7120416751405

Taky jsem kdysi jedné americké feministce popsal pomlázku (ono se to dá najít i na YouTube) a koukala jako puk. Teda pučice. :-)R^

+1/0
13.4.2017 3:34

B74ě28l95a 17H55o95r61á92k98o61v27á 1488582679660

Nádherné;-)

+5/0
12.4.2017 11:48

J73i37n44d72ř17i30š73k38a 37B87u23r82g90e77r26o83v65á 3735714488255

Jo, tak tohle je přesné! Na studentských kolejích bylo nadšení obrovské u chlapců, zděšení u dívek. Všech národností! Jen kluci chtěli ty největší pomlázky, třímetrové, ale s těmi se špatně šlehá. Ti skromnější si to užili víc!:-))) A když jsem oznámila, že jim přinesu upečeného beránka, jásali, že bude skopové - to bylo zklamání!!!:-)))

+4/0
11.4.2017 18:11

J16a98n84a 67S94t25e60h22l72í12k98o10v52á 2879310210326

Ty jo, tak já byla feministka už od mala :-)

+3/0
11.4.2017 9:48

J95a61n 11R88á67ž 1289423224690

A vyléčila jste se z této kruté nemoci sama?

+3/0
12.4.2017 9:50

J24a82n77a 60S74t86e29h51l67í37k58o14v21á 2159220260646

;-D ne proč?

0/0
12.4.2017 9:53
Foto

M85i23c82h48a89e93l 71L43ö76f19f47e35l47m80a52n54n 7358108777430

Tohle je ještě legrace... Doporučuji shlédnout film The Red Pill. To vám pak zmrzne úsměv na tváři.

0/0
11.4.2017 6:21

K21a36r22e80l 10T29r92o62n28n83e56r 2876714120414

Stejný zážitek s děvčetem přezdívaným Koňka (Connie). Slovo pomlázka se "ztratilo v překladu" a tak později všem možným lidem vyprávěla, že u nás tlučeme ženské holemi.

;-D;-D;-D

+5/−1
11.4.2017 2:30

V28e39n31d33u87l15a 26S97z76l81a26u29e56r16o58v85á 7142446817538

Connie je Koňka - jasně:-)

0/0
16.4.2017 9:57

J59a11r12a 47R69a10n19k 1251916629581

Proc prehanite, ja to vysvetluji v Kanade a docela se pritom nad nasimi barbarskymi zvyky (skoncila jsem take jednou v potoce mezi ledovou tristi a soused mel plot na strese), tak hlavne, ze jste si smlsnul na feministce

+2/−20
10.4.2017 22:18
Foto

K62a44r48e33l 25S14t75r89y38c93z38e45k 2973839108461

Nesmlsnul... Tohle bych nikdy nevymyslel. Spíše jsem na nějaké detaily rozhovoru ještě zapomněl. Čuměl jsem tehdy jak puk, milá paní. ;-)

+13/0
10.4.2017 22:35

M55i68c97h51a52l 89P58u81p27c36s83i63k 8863953114157

Myslím, že pán rozhodně nepřehání. Mám stejnou zkušenost.

+11/0
10.4.2017 22:50
Foto

J24i32r62k83a 17V81a42n80o37u54r53e58k 6317654138620

Jaro, delas, jako by tady v kanade to bylo vyrazne jine ;-D

0/0
11.4.2017 2:42

S69i62d62n55e92y 20S16i72s84k66a 3167872302225

Hele manzelce a jejim zenskym pribuznym se to v Cesku (pomlazka) libilo .... ;-D

+1/0
11.4.2017 7:04

D12a41n92a 32P30o75l31a25n39e72c35k27á 3246975457105

Když ty feministky si o to přímo říkají..... Tomu se říká nahrávka na smeč, to se nedá nevyužít.;-D

+7/0
11.4.2017 8:03

J59a61n33a 30S93t33e42h54l22í14k26o89v97á 2499750540606

tak zrovna v tomhle nechápu, mě to přijde úchylné a vyrostla jsem v tom, tak chápu že někdo kdo o tomto zvyku slyší poprvé, má šok..

+2/−2
12.4.2017 14:04

V25e51n22d65u98l44a 37S41z53l33a89u29e75r95o17v37á 7842176537648

Čím si ženy, které chtějí rovnoprávnost, (což fakticky v Česku ohledně Velikonoc je, protože ženu můžou odmítnout nechat se vyšlehat a muži se zase můžou nechávat šlehat od partnerek (což se asi děje spíš v soukromí:-))) říkají o to, aby se z nich dělaly nějaké aktivistky proti Velikonocům? Kór když tuhle ženu za feministku označil pouze autor na základě komentářů přátel, kterým se zjevně nelíbí, jak žije? Zkuste říkat cizincům o našich Velikonočních zvycích. Na nepochopení (protože v tom nevyrostli) narazíte nejen u "feministek".

0/−1
16.4.2017 10:05
Foto

K98a28r77e97l 47S19t26r59y41c26z88e95k 2803659978551

Článek je popisem situace, jak se stala, i se skutečnými aktéry a jejich životním stylem. Autor si nevymyslel, že dotyčná byla feministka a neusoudil takto na základě její reakce v této konverzaci.

+1/0
16.4.2017 15:37

V33e44n60d26u94l88a 49S10z52l34a45u17e18r62o23v42á 7322886607958

A na základě čeho jste tak usoudil?

0/0
17.4.2017 18:56
Foto

K73a23r27e88l 28S76t10r37y44c92z48e19k 2963619138501

Před tímto rozhovorem jsme se bavili i o jiných věcech, osobních aktivitách (v článku jsem se zmínil se pouze o její cestě do Evropy), názorech... A pak, ano, jak jsem naznačil i v článku, v místní komunitě byla známa velmi vyhraněnými postoji.

Prostě reakce jako nepochopení, podivení se například nad netradičním zvykem je přirozená. Nebylo by o čem psát. Označit člověka a národ za perverty, považovat tradiční rozdělení rolí muž-žena za pochybné, to už je na debatu.

+1/0
17.4.2017 21:45

P55e36t68r 20S78k77á55c22e73l 6184509789

Zvyky se přehánějí, region od regionu. Omlouvám se za debily, kteří Vás vrhli mezi ledy, to se zkrátka nedělá. Můj nejlepší přítel z mládí si takto kusem ledu přetrhl šlachu na ukazováku pravé ruky. Protože byl šikovný harmonikář, vadilo jemu to, že ho nemohl již ohnout.

Jeden otravný soused měl na střeše dokonce smontovaný žebřiňák, vůz. A přestal být otravným. Tak se na ně musí, na blbce! Jinak v českém národě barbaři mizí, Vy jste toho zářným příkladem. Co Vy víte, co vyváděl Váš prapradědeček a jak ho měla jeho manželka ráda! Jinak by jste zde nebyla, logicky. Takže mějme úctu k našim předkům, k jejich zvykům. Byť se dnes jeví jako barbarské...R^

0/0
13.4.2017 18:23

P13e56t73r 91S15k12á81c20e26l 6714979289

Více viz zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Velikono%C4%8Dn%C3%AD_pond%C4%9Bl%C3%AD

0/0
15.4.2017 13:40

K88a22t65e59ř85i35n20a 56T58y71c86o94v29á 9490271946665

ále. přiměl jste ji k zamyšlení a třeba se jí stýská po chlapovi typu neandrtálec, co ženu praštil kyjem a odtáhl do křoví. i když podvědomě. klasická Amerika. doženeme věci do extrému a pak se divíme, že se to vlastně nikomu nelíbí. a nám nejmíň.

0/0
10.4.2017 22:14

J15a25r19a 35R31a33n86k 1281566149941

Autor to dost prehani, ja tady ziju take a neminim se s nim prit, diky sufrazetkam a pozdeji feministkam, muzeme volit, zadat stejne podminky na pracovisti a mozna i nosit kalhoty:-/

+3/−7
10.4.2017 22:20
Foto

J79i92r34k83a 38V50a31n66o22u94r36e47k 6967934298400

Nemyslim, ze nutne prehani ... tady v kanade je casto spousta veci i mnohem hure vnimana. nez jizneji ve Statech ... a to nejen treba konzumace alkoholu ;-)

+1/0
11.4.2017 2:45

K69a78t71e64ř83i85n52a 21T55y88c91o67v87á 9770411396315

záleží na tom, jak se co dělá. v ČSR bylo volební právo pro ženy dříve, než ve Francii a chvilku po USA a baby tu zůstaly normální. a kalhoty nosily už ve filmech pro pamětníky, ale šaty dnes nosit nezapomněly. dokonce máme výrobkyni šněrovaček. ať si to každý dělá, jak mu libo. hlavně po svém a bez direktivy a s rozumem

+3/0
12.4.2017 20:36

P25e76t64r 47S12k66á77c28e60l 6824719779

Ano, vše dělat se zdravým rozumem, s láskou. Protože víra bez lásky činí fanatickým.

0/0
13.4.2017 18:28

T76e21r41e11z91a 27H48a83j48k20o92v50a 5237372484580

bez direktivy, haha, jenze noseni kalhot bylo zenam zakazano ...a nejenom to. Treb azucastnit se maratonu.

0/0
15.4.2017 23:29

K62a77t44e63ř95i26n81a 27T64y92c66o22v92á 9450331136805

kalhoty se u nás nosily ve stejné době, jako v Anglii, USA, nebo ve Francii. že byly zakázány z náboženských důvodů, vím, ale je to tak dlouho, že o tom už snad ani nemá smysl mluvit

0/0
19.4.2017 21:57

V42e78n76d59u65l94a 59S91z54l81a14u82e24r33o73v27á 7292646827478

"..a baby tu zůstaly normální."

"..ať si to každý dělá, jak mu libo."

Ne, tohle k sobě prostě nesedí:-) Nelze posuzovat normalitu lidí, kteří si žijí život po svém (a samozřejmě nikomu neubližují, nezasahují do cizích práv) a zároveň říkat "ať si každý dělá, jak mu libo".

0/0
16.4.2017 10:10



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.