Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Skvělé, karma! Máloco zvedne náladu tolik jako laskavý, pozitivní článek, který ocení snahu a práci někoho jiného - paní učitelka Marie ani netuší, jak je teď po Česku slavná, a jak jsou za ni rodiče vděční ;-) Děkuju za sdílení! V S pozdravem učitelka z Londýna :-)

3 0
možnosti
Foto

Osobní přístup učitelů mizí............pěkná zkušenost, na kterou se jen tak nezapomeneR^

1 0
možnosti

Protože administrativa přibývá.

0 0
možnosti

Jsem jaksi z clanku a diskuse zmaten. Pisete o skole kam chodi vase deti a zijete v USA. A pan Brodsky o Kde domov muj. To zijete ve vsi s tolika ceskymi detmi ze je tam ceska skola?

Co se toho dopisu tyce, ano ve svete jsou jine zvyky nez v oklestenem Ceskoslovensku.

Vsiml jsem si ze slovicko prosim ve vyznamu neco pozadovat uplne zmizelo ze slovniku. za 40 let ho zrejme nahradilo slovo mate?

0 2
možnosti
Foto

Normální škola na vesnici (malém městě) je to, to jest není česká. Pan Brodský spontánně spojil jeho dojetí ze zpěvu hymny linoucí se z nedaleké školy s jistou mírou dojetí z dopisu, aspoň tak jsem jeho příspěvek pochopil.

A pak, v mém okolí v ČR a na Slovensku (rodina, přátelé) je hned několik paní učitelek, které pro děti žijí, obětují jim volný čas atd. Třeba nenapíšou takový dopis, ale svými činy a citem pro děti nejsou od něj vůbec daleko.

Se slovíčkem "prosím" je to u mě tak, že čím více ho používám já, tím více je pravděpodobné, že ho při jednání se mnou použijí jiní... A ti, co na to kouzelné slůvko zapomněli, inu, jejich problém...:-)

7 0
možnosti

...... hmmm,- velice dojemnéR^,- .... třicet ve stínu, pergola, kávička, cigáro, venkovskej klídek a naráz sborový zpěv "Kde domov můj"!,- spontánní, bez příkras, bez parádiček,- krásnou a nenapodobitelnou dětskou fistulí,- a znova, znova a znova. Přikován v křesle s husinou po celým těle, zírám na školu odkud se ta líbezná melodie po celý dědině line a stírám slzy dojetí!,- ...... prvňáčci se na konci školního roku učí státní hymnu,- naprosto mne to zbouralo, už su asi fakt starej !

3 0
možnosti
Foto

Patriotismus je v nás, též mi ta "husina" naskakuje, když jde o moji zemi (v mém případě o moje dvě země :-) ), ty písně, ty vlajky...děti...V

1 0
možnosti
Foto

No jo, to se tak hned nevidí. Více dobrých zpráv bych si přála i v médiích, hlavně v ČTV. Díky. ;-)R^

2 0
možnosti
Foto

A já děkuji z Váš příspěvek...:-) Je to tak, ten dopis tolik kontrastoval s nedávnými událostmi, že jsem ho musel přeložit a dát sem i za účelem "vyvážení" informací a černé kroniky ze škol...

2 0
možnosti

R^

...na to, že stále existuje laskavost, svět pod nánosem zpráv od zvěstovatelů hrůz (médií), bohužel snadno zapomíná...

Pěkné dny Ti vinšuju, Karle.

5 0
možnosti
Foto

Dík Jano, já Tobě též vinšuju ... klidné a hezké léto.:-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2549x
Technik, matematik, chemik. Cestovatel, sportovní fanda. Čech, Američan.

Prvních 25 let života jsem prožil v České republice (Československu), v Karviné a v Praze. Dalších skoro 30 let v USA.

Psaní je mým koníčkem. Profesí je automatizace výroby, inovace a optimalizace technologických procesů. Jsem technik, a proto mě spíše zajímají data, fakta a nefiltrované diskuse, které si pak přeberu a závěry udělám sám. Mám respekt k různorodým názorům, chráním si osobní svobodu, snažím se lidem naslouchat a své myšlenky vyjadřovat v klidu, s dobrým úmyslem přispět do zajímavých diskusí.

Své politické komentáře, zamyšlení a informace sdílím, když mi na netu chybí. Mám radost, když mě někdo předběhne. Ušetří to práci a potěší, že existuje alespoň jedna spřízněná duše. Do rubriky "Historky a fotoblogy" vložím tu a tam příběh z cest, zajímavost z Ohia nebo z prostředí svých přátel. V rubrice “Přátelé se mě ptají“ najdete články ze života v USA.