Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P42e18t82r 48V53e48s59e41l95ý

25. 7. 2018 18:55

Není to přímo k tématu tohoto článku, ale zaujala mne ta první část........I když nemám, naštěstí, osobní zkušenost s americkým soudním systémem, tak mi připadá lidštější a "zdravorozumný". A zatím co američtí soudci jsou Soudci, tak ti čeští jsou, podle mne, jen přeplácené úřednické gumy.:-(

0 0
možnosti
Foto

Je to tak. Anglosaské právo dovoluje interpretaci "selským rozumem". Příkladem je používání poroty laiků pro rozhodování o vině a nevině.

Trochu jsem o tom psal zde: https://stryczek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=606462

Má to výhody i nevýhody, třeba soudci při "svojí interpretaci" mohou zajít příliš daleko (říká se jim soudci-aktivisté) a jsou schopni v extrému napr. posoudit ochranu hranic jako "neústavní" (odporující právu člověka na svobodný pohyb).

Jsem v tomto laik, v ČR prý nemají soudci tolik volnosti, mají "svázané ruce" a musí rozhodovat podle "norem".

0 0
možnosti

Posledni 3 odstavce vytesat do kamene. Karma. R^

2 0
možnosti

...... před soudkyní klobouk dolů,- dala tem §§§ trochaj lidskej rozměr ! ,- ináč v jednoduchosti je krása - viz. poslední odstavec úvahy!,- 90% národa to sjede selským rozumem a bere to jako normu,- ..... tech zbývajících 10% je zbytečnejchR^!

0 0
možnosti

Co dodat?

Ze byl vzdy problem pri sportu, kdyz jsme hrali my proti nam. Dnes uz se nad tim nepozastavuji, ale pred nejakymi 40 roky jsem nemel problem s tim, na ktere strane bych stal, kdyby vypukla valka. Ostatne uz v dobe kubanske krize jsem se netajil s tim, ze bych byl asi prvnim, ktery by prebehl. Byt spickovym sportovcem, rad bych se nechal vyfotografovat s Vaclavem Havlem. I ten trikot bych mu venoval. Ale s jeho nasledovniky? Nikdy. To uz bych se nikdy nikomu nemohl podivat do oci.

0 0
možnosti
Foto

Kdysi se mě soused zeptal, jak to mám s rozdělením přízně mezi starou a novou domovinu. Tak jsem mu řekl: "Stejně jako vy to máte s rozdělením přízně mezi maminku a manželku". :-)R^

7 0
možnosti
Foto

Také řečeno moc dobře a trefně...budu si to pamatovat.:-)

2 0
možnosti

D95a29v14i44d 91V19l39k

24. 7. 2018 16:05

Karle, skvěle věcně napsáno.Vlastně nás může mrzet ,že jsem o takovýho rozumnýho chlapa jako jsi ty přišli. Nemáme vždy stejné názory, ale dal jsi mi právě lekci klidu a rozvahyR^R^

5 0
možnosti
Foto

Dobří lidi snad o mě nepřišli Davide, aspoň doufám.:-) Píšu, navštěvuji, pracuji pro ČR i USA...obě země mám rád a lidi v nich. A od toho se odvíjí můj úhel pohledu na společenské dění.

4 0
možnosti
Foto

Karle, krásné vyznáníV;-DR^

2 0
možnosti
  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2549x
Technik, matematik, chemik. Cestovatel, sportovní fanda. Čech, Američan.

Prvních 25 let života jsem prožil v České republice (Československu), v Karviné a v Praze. Dalších skoro 30 let v USA.

Psaní je mým koníčkem. Profesí je automatizace výroby, inovace a optimalizace technologických procesů. Jsem technik, a proto mě spíše zajímají data, fakta a nefiltrované diskuse, které si pak přeberu a závěry udělám sám. Mám respekt k různorodým názorům, chráním si osobní svobodu, snažím se lidem naslouchat a své myšlenky vyjadřovat v klidu, s dobrým úmyslem přispět do zajímavých diskusí.

Své politické komentáře, zamyšlení a informace sdílím, když mi na netu chybí. Mám radost, když mě někdo předběhne. Ušetří to práci a potěší, že existuje alespoň jedna spřízněná duše. Do rubriky "Historky a fotoblogy" vložím tu a tam příběh z cest, zajímavost z Ohia nebo z prostředí svých přátel. V rubrice “Přátelé se mě ptají“ najdete články ze života v USA.