Diskuse

Popsal jsem americké feministce náš velikonoční zvyk

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tento zvyk jsem se snažila vysvětlovat už mnoha cizincům z různých zemí. Nechápe nikdo. Mimochodem, úspěšně vymírá, pracuju s mládeží a většina už jej dnes nedodržuje. Za pár let se s pomlázkou setkáme jen v těch "nejnárodopisnějších" regionech. Děvčata nemají chuť se nechat švihat po zadku a chlapcům je trapné něco podobného provádět.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

Je to pěkný zvyk. Těšíme se na to všichni - manželka, dcera, synové i já. O velikonocích nepiju - abych objel všechnu přízeň, tak používám auto. A po obědě se těším na "koledníky" co jdou pozdě - dostanou od holek sprchu.

1 0
možnosti

"...že já jsem například nikdy nechodil koledovat tam, kde si koledníky nepřejí." - no ne!! vy hrdino:-D (To je snad úplně automatické a nehodné zmiňování, jako byste byl výjimka ve státě plném násilníků, kterým nelze říct ne - i když je pravda, že i takové jsem zažila..)

Zaujalo mě však, že nevidíte, že mnozí lidé nechápou tento zvyk jako vítání jara, ale jen jako příležitost říkat celý den oplzlé řeči, opravdu ošklivě mluvit o ženách a zlít se jak zákon káže. Víte, on je opravdu rozdíl mezi tím, co popisujete - pletenými pomlázkami, kraslicemi, napečenými dobrotami.. a realitou některých míst a společenských kruhů (místo pomlázky uříznutý jalovec, místo kraslic panák) a nedivím se ženám, které se rozhodnou to odmítnout. Co mě ale udivuje, je Váš nedostatek respektu k cizímu názoru a jeho shazování, to se podle mě moc neshoduje z popisem pod fotkou:-(

Na závěr mi dovolte citovat Vašeho přítele Čecha: „Tý volé, ta by to potřebovala jako sůl.“ - jste si jistý, že zrovna on tuto naši tradici chápe jako vítání jara a ne jen jako vyučenou pro vzpurné ženy, co to potřebují jako sůl? ;-)

3 0
možnosti
Foto

Díky za kritický příspěvek. Také se mi nelíbí, když se cokoli "zvrhne" jak popisujete, ale úplně o všem na dvou stránkách nenapíšete.

Vyjádřím se k tomuto:

"Co mě ale udivuje, je Váš nedostatek respektu k cizímu názoru a jeho shazování, to se podle mě moc neshoduje z popisem pod fotkou."

Mít respekt neznamená se vším souhlasit... Článek je popisem situace, jak se stala. Nic víc, nic méně. Diskuse pod ním samozřejmě začala žít svým vlastním životem. Dodávám, že zrovna tato diskuse se mi moc líbí, obsahuje široké spektrum názorů od souhlasných po velmi kritické.

Jak tento rozhovor popsaný v článku pravdivě popsat a nikoho neurazit? Vyházet z něj věty, které se nelíbí, vyházet reference k národům (Američani, Češi, Slováci), aby se neurazili tito. Nahradit slovo "feministka" slovem "žena" nebo ještě lépe "osoba" anebo úplně nejlépe slovem "člověk"...

Z článku by pak zbyl pouze titulek: Popsal jsem člověku náš velikonoční zvyk. Líbí? Mně ne.

3 0
možnosti

P78e43t69r 98S79k21á88c46e55l

15. 4. 2017 13:39

O pomlázce se zmiňuje již pražský kazatel 14. století Konrád Waldhauser.

Tohle se mj. uvádí zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Velikono%C4%8Dn%C3%AD_pond%C4%9Bl%C3%AD

Takže jak se v Americe žilo ve 14. století, jaké zvyky měli jejich předkové, nebarbaři? Ha,ha,ha.

0 0
možnosti

Tak i na Wiki se píše o velikonočním koledování. Čímž to naše hodování s hodovačkou je čistě krajová záležitost. :)

0 0
možnosti

Možná se pletu, ale koledování se provádí na Štěpána (Koleda, koleda, Štěpáne...), ktežto o Velikonocích se hoduje (u nás se pomlázce říkalo a snad i říká hodovačka - hody hody doprovody, dejte vejce malovaný..).

3 0
možnosti
Foto

Mám obdobnou zkušenost z Holandska. Feministkám se to nějak vymklo z ruky. Kdysi pokrokové myšlení se zvrhlo na předělávání žen na muže (babochlapy) a muže na ženy (mamánkové). A dvoření mužů ženám se dnes říká sexuální harašení. Můj kolega holanďan byl žalován soudu za harašení, že ve výtahu "očima vslékal" svojí kolegyni. Prohrál.

1 0
možnosti

:-D "vysvlékání očima" je dvoření? (???)

0 3
možnosti

Zeny to ani nevedi ale je pritahuje agresivni samec.Je to holt priroda kde samice da take jenom tomu nejslinejsimu samci.

1 0
možnosti

Feministka nefeministka, když se někteří chlapi chovají s pomlázkou jak bezcitný hovada.... proti symbolickému šmigrusu nic nemám, ale celkově mi současné pojetí Velikonoc nic neříká, dospělí chodí chlastat a mladší pro prachy, jen v některých vsích se udržely zvyky tak, jak bývaly, to potom nic proti :D

3 1
možnosti

P12e85t16r 82S86k17á54c53e66l

13. 4. 2017 18:23

Kde se kdo zrodí, tam se i hodí. Většinou se utíká před odpovědností.

0 0
možnosti