Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LC

R^ Pište, pište, pište dál! Třeba si to přečtou i někteří čeští rozumbradové, kteří svůj měsíční/roční příjem přepočítávají na dolary/eura a pláčou, že berou polovinu/třetinu než stejný zaměstnanec v US či v západní Evropě. O struktuře výdajů, v těch zemích, ale nemají ani páru. Platit třeba roční daň z "normální" nemovitosti 50k Kč/rok si nedovedou vůbec představit. Moje zkušenost, z necelého roku v Kanadě a necelých 4 let "na západě" je přesně v intencích, jak (nejen v tomto blogu) píšete. Od té doby tvrdím, že lidé s průměrným příjmem v Česku nežijí o moc hůře, než lidé s průměrným příjmem v Německu, Francii, Španělsku ... a též soudím, že bezstarostněji a poslední době i ve větším bezpečí.

3 0
možnosti
TH

Ja to mohu srovnat i s jinymi zememi...napriklad Italie je katastrofa....co jsem slysela.

0 0
možnosti
Foto

R^;-Dděkuji, sečtu své české, slovenské, maďarské náklady a asi se budu divit!

1 0
možnosti
Foto

:-) Vy neznáte své celkové mezinárodní náklady??? No toto! :-)

1 0
možnosti
Foto

Přetiskuji sem jeden komentář napsaný k tomuto článku pod odkazem na Facebooku. Je od kamarádky, která bydlí s rodinou v Clevelandu déle než my:

"Některý lidi Karle ani nemají tolik a já kolikrát vidim starý lidi kolik musí platit za prášky, medicínu tak to je hodně smutný. Myslím ze podle tvého počítání lidé které jsi započítal se mají celkem dobře, ale většina starých lidi na tom nejsou tak dobře to zdravotnictví je tu pořád jen to nejdražší co lidi to moc tíží."

2 0
možnosti
TH

To by se mohli prestehovat do Svycarska....

0 0
možnosti
PB

P84e55t66r 84B62u12r28i74a75n

11. 9. 2017 16:07

Děkuji za informace, jsem překvapený, jak je tam život drahý. V položkách, které jste vyjmenoval, ještě schází spousta nákladů, které Češi berou jako samozřejmé, např. každoroční dovolená u moře, studium dětí na vysoké, zajištění pro případ pracovní neschopnosti, náročné operace (zdravotní pojištění asi nepokryje všechno) atd. Nějak mi z toho vychází, že Češi si fakt nemohou na svůj život stěžovat.

2 0
možnosti
Foto

Já to též říkám, i proto jsem napsal těch pár článků o daních, důchodu, zdravotnictví a teď tento.

Člověk si všimne, když cestuje, že pro někoho je někde levně a někde jinde draho a to způsobí určité zkreslení situace. Ale "doma" lidi řeší podobné situace, i když třeba mají jiné priority, použijí své peníze na jiné věci atd. Samozřejmě toto se týká svobodného světa...kde vládnou diktatury a primitivismus, tam je dobrá rada drahá.

1 0
možnosti
PB

.... provdat dcérku, koukám, je dírou do rozpočtu všade na světě;-D,- kolega si na svajbu půjčil sto litrů aby sa předvedl rodině budoucího zeťáka,- holka si taky Rakušáka nebere každej den, žejo ?! ,- nóóó, a když měl po dvou járech půlku zacálovanou tak mu holčička přistála v kvartýru s kuframa a milýmu taťkovi zvěstovala že sa úspěšně roztyplovala,- ....... by jeden mávl rukou, ale von má ešče dvě dcérky a když si tuhle koupil čokla, tak ve finále zjistil že je to stejně fena!

2 0
možnosti
Foto

:-)

Znal jsem elektrikáře, jehož dcera si vzala profi baseballistu... Rozpočet, který měl taťka našetřen na svatbu stačil na fotografa, baseballista pokryl zbytek...

2 0
možnosti
JZ

Jka je to tedy s tou jejich mšstskou hromadnou dopravou, dá se využívat nebo to tam není tak hustě pokryto, že bez těch aut to fakt nejde?

0 0
možnosti
Foto

Pokud se bydlí v "tradičním" velkém městě (Washington, New York, Chicago...) a relativně blízko centra, tam je hromadná doprava využívána rutinně. V Clevelandu když jsme bydleli u univerzity, tak jsme se 2 roky obešli bez auta. Do školy, supermarketu pěšky, vláčkem do centra a na letiště, tu a tam autobusem. Jakmile jsme se přestěhovali na předměstí a pak na vesnici, tam je aspoň jedno auto nutnost. Autobus jede i k nám na vesnici, ale dostat se s ním třeba do práce by bylo na hódně dlouho... Městské aglomerace s předměstími jsou velké a pokrytí hromadnou dopravou klesá se vzdáleností od center měst. No a na samotách a ve velkých státech daleko od měst pak nic, samozřejmě...

1 0
možnosti
PD

jo, ne všichni Američani žijí v Beverly Hils nebo na Manhatanu

0 0
možnosti
Foto

Asi tak... ale těch horních 10% má diametrálně jiné rozpočty, než je popsáno v článku. Stejně tak dolních 10%.

1 0
možnosti

Díky moc za informace jak se říká "z první ruky". Četl jsem pravidelně Vaše články a je přínosné nahlédnout do problematiky života lidí v US. Ať se Vám daří.

8 0
možnosti
Foto

Děkuji. Vám také přeji hodně štěstí. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2549x
Technik, matematik, chemik. Cestovatel, sportovní fanda. Čech, Američan.

Prvních 25 let života jsem prožil v České republice (Československu), v Karviné a v Praze. Dalších skoro 30 let v USA.

Psaní je mým koníčkem. Profesí je automatizace výroby, inovace a optimalizace technologických procesů. Jsem technik, a proto mě spíše zajímají data, fakta a nefiltrované diskuse, které si pak přeberu a závěry udělám sám. Mám respekt k různorodým názorům, chráním si osobní svobodu, snažím se lidem naslouchat a své myšlenky vyjadřovat v klidu, s dobrým úmyslem přispět do zajímavých diskusí.

Své politické komentáře, zamyšlení a informace sdílím, když mi na netu chybí. Mám radost, když mě někdo předběhne. Ušetří to práci a potěší, že existuje alespoň jedna spřízněná duše. Do rubriky "Historky a fotoblogy" vložím tu a tam příběh z cest, zajímavost z Ohia nebo z prostředí svých přátel. V rubrice “Přátelé se mě ptají“ najdete články ze života v USA.